Kursy Językowe On-line

Informacja o poziomach

BEGINNER

Po zakończonym poziomie będziesz umiał:

  • literować nazwy, nazwiska, wyrazy
  • mówić o narodowości i pochodzeniu, pytać o nie
  • używać liczb do 100
  • robić proste zakupy, pytanie o ceny
  • pytać o i podać swój adres e-mail
  • wyrażać liczby i ilości
  • opisywać przedmiotów codziennego użytku
  • witać się w różnych sytuacjach (formalne, nieformalne)
  • opowiadać o rodzinie i relacjach
  • wyrażać preferencje
  • mówić o zainteresowaniach, wolnym czasie i hobby
  • opisywać położenia rzeczy i osób
  • podawać i rozumieć dni tygodnia, miesiące, daty
  • mówić o swoim planie dnia i zwyczajach
  • opisywać miejsca i przedmioty
  • pytać o drogę oraz rozumieć wskazówki podawane przez innych
  • rozmawiać o swoich umiejętnościach
  • pytać o szczegółowe informacje
  • używać liczebników porządkowych (pierwszy, drugi, etc)
  • używać nazw miesięcy i opisywać pory roku
  • używać wyrażeń związanych z podróżą pociągiem
  • udzielać instrukcji
  • opisywać wydarzenia z przeszłości
  • mówić o swoich planach I zamiarach
  • żegnać się w sytuacjach formalnych I nieformalnych

 

ELEMENTARY

Po zakończonym poziomie będziesz umiał:

  • opisywać miejsca
  • pytać o drogę oraz dawać wskazówki innym
  • mówić o codziennych czynnościach, zwyczajach
  • pytać o szczegółowe informacje (Who? How? When? etc)
  • zadawać szczegółowe pytania I odpowiadać na pytania innych
  • mówić o swojej pracy i swoich obowiązkach
  • sugerować rozwiązania, reagować na sugestie innych
  • opisywać umiejętności swoje i innych
  • odmawiać w grzeczny sposób
  • używać skomplikowanych liczb, ułamków
  • porównywać rzeczy/ludzi
  • pytać o ilość i podawać ilości
  • mówić o obowiązkach swoich i innych
  • formułować uprzejme prośby
  • zamawiać jedzenie w restauracji
  • mówić o aktualnie wykonywanych czynnościach
  • porozumiewać się podczas podróży samolotem
  • mówić o pasjach I zaintereswoaniach
  • robić zakupy, pytać o rozmiary, cent, etc. s
  • pisać proste maile
  • mówić i pytać o wydarzenia z przeszłości
  • podawać powody, uzasadniać
  • wyrażać swoje opinie
  • wyrażać zamiary, plany i przewidywania
  • mówić o swoich osiągnięciach i doświadczeniach

 

PRE-INTERMEDIATE

Po zakończonym poziomie będziesz umiał:

  • mówić o stanach i czynnościach
  • opisywać pogodę i klimat
  • opisać osobowość swoją i innych
  • wyrazić opinię o osobie
  • opisać czas trwania czynności, procesu
  • mówić o doświadczeniach swoich i innych
  • mówić o stanie zdrowia
  • opisać swoje dolegliwości u lekarza
  • opisywać swoje ulubione potrawy, mówić o jedzeniu
  • porównywać rzeczy/osoby
  • wyrażać ilość
  • opisywać ludzi/rzeczy/miejsca/miasta, etc.
  • mówić o umiejętnościach, zdolnościach
  • wyrażać warunek (jeśli…)
  • mówić o przewidywaniach
  • wyrażać konieczność, mówić o zobowiązaniach, zasadach
  • mówić o preferencjach talki
  • wyrażać nadzieję
  • opisywać problem i proponować jego rozwiązanie
  • udzielić rady innej osobie
  • mówić o swoich zwyczajach z przeszłości
  • opisać proces produkcji przedmiotu
  • mówić o umiejętnościach I kwalifikacjach osoby
  • negocjować
  • zaprezentować zagadnienie/problem
  • opisać wykres I graf
  • opowiedzieć o przyczynie i skutku
  • napisać raport (język formalny)
  • podtrzymać konwersację (small talk)
  • napisać formalny list
  •  
  • INTERMEDIATE
  • Po zakończonym poziomie będziesz umiał:
  • opisać osobowość swoją i innych
  • wyrazić swoją opinię
  • wyrazić zgodę
  • streścić krótki tekst
  • podsumować wypowiedź innej osoby
  • rozmawiać o zaletach i wadach sytuacji/rozwiązania
  • mówić o swojej pracy
  • napisać CV i list motywacyjny
  • mówić o przyszłości i swoich planach
  • mówić o przyczynach i skutkach teraz i w przeszłości
  • akceptować lub odrzucać pomysły innych
  • opisywać liczby, tabele, wykresy, etc.
  • napisać raport w oparciu o dane z tabeli, wykresu, etc.
  • zrobić krótką formalną prezentację
  • mówić o czynnościach z przeszłości
  • używać podstawowych terminów biznesowych
  • zaprezentować swoje stanowisko w negocjacjach
  • napisać wiadomość e-mail: język formalny i nieformalny
  • mówić o możliwościach, powinności, konieczności
  • wyciągać wnioski (czasowniki modalne)
  • określać cechy przedmiotów
  • wyrażać opinię
  • składać propozycję
  • napisać list formalny
  • opisywać proces
  • napisać i wygłosić krótkie przemówienie nieformalne
  • opisywać trendy i zmiany w biznesie, społeczeństwie
  • mówić o przyczynach i skutkach
  • opisywać wydarzenia w formie narracji
  • mówić o podobieństwach i różnicach między rzeczami/ludźmi/zjawiskami, etc.

 

UPPER-INTERMEDIATE

Po zakończonym poziomie będziesz umiał:

  • napisać i wygłosić krótkiego formalne przemówienie okolicznościowe
  • mówić o powstałych problemach
  • wyrazić sugestię dotyczącą rozwiązania powstałych problemów
  • umiejętnie reagować na sugestie innych
  • sporządzać notatki w trakcie prezentacji lub przemówienia
  • pisać formalne i nieformalne odpowiedzi e-mail
  • opisywać zachodzące zmiany
  • mówić o zaletach i wadach określonych rozwiązań I sytuacji
  • uprzejmie wyrażać swoją zgody lub jej brak
  • przedstawić swojego punktu widzenia w sposób stanowczy
  • odnosić się do wypowiedzi innych osób w sposób dyplomatyczny
  • wyrażać wątpliwości w taktowny sposób
  • mówić o czynnościach zaplanowanych na przyszłość
  • mówić o prognozach na przyszłość i możliwych skutkach
  • formułować formalne zalecenia
  • wyrażać konieczność oraz możliwości
  • opisywać dane przedstawionych na grafach, wykresach i w tabelach
  • mówić o przeszłych stanach oraz zwyczajach
  • pytać o  szczegółowe informacje
  • mówić o swoich potrzebach i oczekiwaniach
  • proponować, pertraktować oraz składać określone propozycje/ rozwiązania
  • tworzyć szczegółowe opisy rzeczy, miejsc i ludzi
  • mówić o  niezbędnych oraz opcjonalnych wymogach i potrzebach
  • odrzucać propozycje i sugestie w uprzejmy sposób
  • aktywnie uczestniczyć w spotkaniu, zabierać głosu, reagować na próby zabrania głosu przez innych, podsumowywać głównej myśli/pomysłu
  • udzielać rady innym
  • umiejętnie reagować na rady udzielone przez innych
  • pytać oraz wyjaśniać to, co się ma na myśli
  • prowadzić krótkie, nieoficjalne prezentacje
  • napisać krótką recenzję filmową, wyrażać opinie o sztuce
  • napisać eseju przedstawiającego wady i zalety określonej sytuacji
  • nawiązywać do wypowiedzi innych osób
  • mówić o związkach przyczynowo-skutkowych w teraźniejszości, przyszłości i przeszłości

 

ADVANCED

Po zakończonym poziomie będziesz umiał:

  • używać najczęściej stosowanych potocznych powiedzeń i idiomów,
  • szczegółowo wyjaśniać i parafrazować  swojej wypowiedzi
  • rekomendować/polecać miejsca i wydarzenia
  • stosować inwersję stylistyczną dla podkreślenia formalnego stylu wypowiedzi
  • taktownie wyrażać zażalenia/skargi
  • odrzucać zaproszenia w sposób elegancki
  • przekonywać i namawiać w uprzejmy sposób
  • stosować odpowiednie strategie konwersacyjnych 
  • porównywać rzeczy/zdarzeń przy użyciu wyrażeń formalnych i potocznych
  • mówić o wydarzeniach przeszłych z zastosowaniem szerokiego wachlarza przysłówków i czasowników
  • tworzyć stronę bierną (konstrukcja osobowa i bezosobowa z czasownikami tell, say, know, believe,etc)
  • wyrażać związki przyczynowo-skutkowe (mixed conditionals),
  • używać języka metaforycznego w narracji
  • stosować odpowiednią intonację w pytaniach
  • stosować prawidłowe zasady interpunkcji
  • wyrażać życzenia dotyczących czynności/stanów teraźniejszych oraz przeszłych za pomocą wyrażeń wish/ if only
  • stosować odpowiednie przedrostki i przyrostki do tworzenia słów
  • stosować antonimy i synonimy